יום ראשון, 5 ביוני 2011

קרחת והשתלת שיער

ב"ה

בטח שאלתם את עצמכם פעם בחיים, למה ישנם גברים עם קרחת, לעומת אצל נשים זה לא נפוץ כל כך.. התשובה היא כמובן התקרחות אנדרוגנית.. זוהי ההתקרחות שפוגעת בזקיקי השיער עקב הורמון מין גברי בשם DHT . כיום יש תרופות לתופעת נשירת שיער מהסוג הזה ודיברתי עליהם בעבר, התרופות הם פרופסיה ומינוקסידיל.

לבעלי קרחת שלמה ישנה אפשרות בשם השתלת שיער, השתלת שיער היא ניתוח כירורגי בה המנתח בדרך כלל יקח זקיקי שיער מהאיזור התורם שהוא בדרך כלל העורף, בעורף ישנם זקיקי שיער שאינם רגישים ל DHT, ולכן לאחר השתלתם באיזור הרצוי, ה DHT לא יקריח שוב. השתלת שיער יכולה להיות גם פתרון למי שכבר יש מפרצים עמוקים או שיער דליל בעקבות נשירת שיער ורוצה להשים את השיער על מנת שלא יראו שהוא סובל או סבל מתופעת נשירת שיער או התקרחות.

ישנם מספר שיטות להשתלת שיער, ההבדל העיקרי בינהם הוא ככה:
FUT היא שיטה בהם לוקחים רצועת עור מהאיזור התורם וממנה לוקחים בעצם את זקיקי השיער ומשתילים אותם באיזור שרוצים. לעומת זאת FUE שהיא יקרה יותר מ FUT היא שיטה בה נוטלים את השיער מהאיזור התורם על ידי כמו פינצטה מיוחדת ללא חתיכת רצועת עור, מה שעושה את ההשתלת שיער ללא צלקת.

 הצלקת שנשארת בעקבות השתלת שיער מסוג FUT היא בדרך כלל צלקת קטנה ולמי שלא עושה גאלח אז לא יראו אותה.. רואים אותה רק אם השיער קצר מאוד, חוץ מזה שכיום גם אם עושים השתלת שיער בשיטת FUT יש דרכים להסתיר את הצלקת לאחר מכן אם רוצים.

בקיצור, השתלת שיער היא אחלה פתרון למי שסבל או סובל מתופעת נשירת שיער.. אבל כמובן שלפני זה יש טיפולים אחרים כגון פרופסיה ומינוקסידיל שיכולים למנוע את הקרחת!